RYCHLÝ KONTAKT

Ladislav Heller - předseda
ladislavheller@seznam.cz

Drahomír Matlas
matlas.d@seznam.cz

Petr Hanzlíček
petrhanz@gmail.com 

Pavel Kačmarský
info@moldavacek.cz

Milan Drtil
info@moldavacek.cz

Václav Hynek
vhynek@volny.cz

Martin Švejkar
martin.svejkar@seznam.cz

 

 

 

 

vláček

Návštěvy a výlety

zpět na seznam

Moldavská dráha 130 výročí - nádraží Dubí

U příležitosti 130 výročí Moldavské dráhy byla vydána poštovní známka
Před 130 lety byla zahájena stavba Moldavské horské dráhy a oslavy se budou konat v sobotu dne 16.5.2015 v Oseku a proto jsme navštívili výstavu v Dubí a podívali se i na nádraží
Jedná se úvraťové nádraží nad obcí, kde byla v minulosti, za parního provozu i točna
Zhlaví směrem k nádražní budově
Pohled při odjezdu směr Osek (vlevo) a Moldava (vpravo)
Nádraží je ve svahu a je to velice pěkný námět na kolejiště
Hradlo u výjezdového zhlaví
Malé dřevené skladiště ve velice pěkném stavu
Odkalovací a popelová jáma vedle budovy nádraží
Místo vedle kde býval vodní jeřáb
Skladiště z druhé strany
Celková kolejová pláň směr odjezdu
Staniční budova s pomocnými stavbami
Staniční budova pouze se záchodky v  popředí
Nadmořská výška nádraží
Poškozené schodiště vedoucí k příjezdové cestě
Příjezdová místní komunikace vedoucí k hl. silnici Teplice - Cínovec
Pohled na budovu stanice od silnice
Podobný záběr při příjezdu
Schodiště vedoucí ke kolejišti nádraží
Úvraťové nádraží a staniční budova ve svahu - skutečná inspirace na modelové kolejiště
Propůstek pod nádražím
Ještě jeden pohled při příjezdu
Pohled na staniční budovu z pohledu konce nádraží
Poničená část kolejové pláně nad propůstkem
Zakončení zhlaví je opraveno a hodně zredukováno oproti původnímu plánu nádraží
Druhá odpopelovací jáma a zde se dochoval i vodní jeřáb
Vodní jeřáb jako
Vodní jeřáb je ve velice dobrém stavu
Přechod pro pracovníky dráhy po rekonstrukci
Námět na detail modelového kolejiště
Místo kde byla točna se nám přesně nepodařilo zjistit za tak dlouhou dobu je zde vidět více sesuvů půdy po deštích
Ještě po 200 metrech od současného ukončení kolejiště nacházíme zasypané a zarostlé koleje vedoucí k točně
Další stopy, že zde bylo kolejiště
Pohled z místa kde pravděpodobně byla točně na silnici směr z Cínovce do Dubí a Teplic
Při zpáteční cestě k nádraží kůsá kolej, ale za touto bylo ještě kolejiště s točnou, zde se řadily nákladní vlaky jedoucí následně na Moldavu
Další dva pohledy na staniční budovu od konce nádraží
V detailu
Dva pohledy na dřevěné skladiště z druhé strany
Pohled od silnice

Vzkazy a informace

Také nás najdete na :

videa na YouTube

www.facebook.com

 

Pro členy klubu: schůzky malých modelářů jsou každý čtvrtek od 15.30 hod.

 

Burzy železničních modelářů: sál Menzy Karlovy univerzity,Praha 1, Opletalova,

 

Termíny plánované na rok 2024 :    16.3., 20.4., 18.5.  15.6.2024

 

 

Sponzoři

lobo anawe

Logo PULS

ddm osek

inelsev

 

 

toplist
2009 © Moldavacek.cz