RYCHLÝ KONTAKT

Ladislav Heller - předseda
ladislavheller@seznam.cz

Drahomír Matlas
matlas.d@seznam.cz

Petr Hanzlíček
petrhanz@gmail.com 

Pavel Kačmarský
info@moldavacek.cz

Milan Drtil
info@moldavacek.cz

Václav Hynek
vhynek@volny.cz

Martin Švejkar
martin.svejkar@seznam.cz

 

 

 

 

vláček

Postupy a návody

zpět na seznam

Přestavba 555.1 se zvukem v TT

Rozhodl jsem se ozvučit parní loko 555.1 od fy.Tillig  a zde je pár postřehů z přestavby
Je nutné rozebrat tendr, což bylo docela složité, ale podle obrázku dílů se mě to opatrně podařilo
Dále rozebrat samotnou lokomotivu, vysunout dýmniční dveře, nadzvednout kotel a opatrně ho posunout dozadu - pozor na kulisu spojení s tendrem a malou pružinku
Zde je vyjmut kotel, pozor při nadzvednutí kotle aby nedošlo k poškození el.obvodu s led.diodou
Rám s ochozy jde již lehce sejmout a zůstane volný pojezd, který již rozebrat nepotřebuji. Kola zůstanou červená
Protože jsem se rozhodl dát reproduktor do kotle loko, tak jsem zkrátil válcové závaží z kotle o délku reproduktoru. Rovněž závaží v tendru jsem snížil aby se tam vešel dekodér
Nasazený Zimo MX646L malý zvukový dekodér s NEM651 se zahnutým 6-ti pinovým konektorem s připojeným LS10X15 reproduktorem 1W 8 Ohm
Reproduktor se po zkrácení  závaží do kotle lehce vejde - zvuk je pěkný a až bude hotový celý model, tak toto dám do sekce videa
Když už mám lokomotivu rozebranou, tak jsem odstranil předehřívač páry a zakryl mosazným plechem s naznačenými nýty, dále zvon a levý kompresor, ochoz zakryl plechem - více zatím nemám uděláno
Po delší době jsem dokončil stavbu Němky 555.1, kterou jsem ozvučil a tímto jí dovedl k dokonalosti
Uzávěr dýmnice je vysoustružen z mosazného drátu, ještě chci celý model patinovat
Několik detailů modelu, zde pojišťováky a píšťala
Další detaily na kotly modelů (nové odlitky ventilů, původní jsem odbrousil)
Dřevěná nástavba tendru (vyrobeno z dýhy a mosazných pásků)
Prostor v kabině strojvedoucího jsem natřel řídkou, tmavě červenou, matnou barvou)
Zde je vidět dva černé kabely vedoucí z tendru do kabiny a následně do kotle k reproduktoru
Ještě jednou nástavba tendru
Soustružená píštala a pojišťovací ventily jsou s mosazného drátu natřené řídkou černou barvou
Opět kovové odlitky uzávěrů na kotly lokomotivy
Nové soustružené dynamo z mosazi, které se používalo u ČSD
Zde je vidět  zakrývací plech s nýty po odstraněném předehřívači vody
Přední část kotle - dýmnice je přestříkána matnou černou barvou
Pohled na budku strojvedoucího z levé strany
Stanoviště strojvedoucího po sejmutí budky, zde je vidět konektor přívodu k reproduktor, který je v kotli
Skutečné drcené uhlí v tendru fixované ředěným bílým lepidlem
Detail uhlí v tendru, ještě chci provést patinování modelu a osadit stanoviště obsluhy figurkami
Rozhodl jsem se odbrousit podklad čísla, vlepil nové madlo a zvýraznil mosaznými plíšky panty dým.dveří - zatím před nastříkáním

Vzkazy a informace

Také nás najdete na :

videa na YouTube

www.facebook.com

 

Pro členy klubu: 

- schůzky malých modelářů každý čtvrtek od 15.30 hod. mimo svátků 

 

Burzy železničních modelářů: sál Menzy Karlovy univerzity,Praha 1, Opletalova,

Termíny plánované na rok 2024 :    12.10., 2. a 23.11., 14.12.2024

 

 

Sponzoři

lobo anawe

Logo PULS

ddm osek

inelsev

 

 

toplist
2009 © Moldavacek.cz