RYCHLÝ KONTAKT

Ladislav Heller - předseda
ladislavheller@seznam.cz

Drahomír Matlas
matlas.d@seznam.cz

Petr Hanzlíček
petrhanz@gmail.com 

Pavel Kačmarský
info@moldavacek.cz

Milan Drtil
info@moldavacek.cz

Václav Hynek
vhynek@volny.cz

Martin Švejkar
martin.svejkar@seznam.cz

 

 

 

 

vláček

Postupy a návody

zpět na seznam

Stavba Štokra - 556.0 v TT

Konečně jsem se dostal ke stavbě Štokra ze stavebnice DK model, kterou jsem měl 2 roky v zásuvce
Začal jsem stavbou tendru a čerpal jsem z návodu jak je uvedeno na stránkách moje TT
Popis návodu od DK model je velice dobře zpracovaný a doložený obrázky ze stavby
Všechny díly pasují perfekně a při pečlivém začištění a naohýbání dílů jsem neměl žádné problémy při letování
Rovněž celý rám sedí výborně a při sestavování nejsou žádné problémy
Na rozcvičení jsem sletoval, zatím dvě masky podvozků
Vyřezal všechny díly tendru a tyto očísloval, abych nemusel pracně hledat díly, které jsem již vyřezal
Zatím na sucho sestavil plášť tendru
Zkouška masky podvozků jak to asi bude vypadat
Již spájený plášť tendru
Zadní část, kde již mám napájená madla z mosazného drátku, madla ze stavebnice jsem nepoužil
Do vodorovné přepážky jsem vyřízl otvor kudy protáhnu zvukový dekodér
Zde je pojezd i s motorem a osazený ozubenými převody
Po sejmutí motoru, pojezd jsem zajížděl zatím na stole, protože nechci ještě doplnit sběrače a další drobné detaily, abych je při manipulaci neponičil
Odšroubován spodní kryt dvojkolí, zde jsem měl problém po naletovaní matice M2, kterou jsem musel částečně odbrousit, protože ozubené kolečko o ní drhlo
Detail převodů na jedné straně, zde se musí osičky skutečně zkrátit přesně na 7,2 mm
Rozebráno, znovu vyčistit a namazat a znovu zajíždět, je to jako na vojně rozborka a zborka (ani nevím kolikrát jsem to musel rozebírat)
Zde je několik pohledů na sestavený tendr
Zkouška umístění měchu mezi lokomotivou a tendrem
Detaily zadní části tendru, otvory na plošině jsou připravené pro lucerny osvětlení
Žebřík je zatím pouze přiložen a další detaily doplňuji podle fotografií skutečných lokomotiv
Různých táhel, jímek a dalších detailů je na tendru mnoho a na lokomotivě ještě více, tak se zde může člověk vyřádit
Tendr už jezdí, ale bude se muset hodně dovážit, následně jsem začal stavbou kabiny lokomotivy
Sestavená hrubá stavba kabiny
Bez větších problémů pasuje vše stejně dobře  jako na tendru, a to díky fy. DK model pana Košťála
Zde již sestavuji přední díl pod dýmnici - to je zatím vše
Konečně jsem se dostal znovu k focení, zde je základ lokomotivy
Kompletní kabina strojvedoucího a topiče
Kabina s připájeným ochozy
Použití měrky k dodržení rovnoběžnosti ochozů
Bez lepení a pájení na hrubo sestavený celek lokomotivy
Demontovaná hnací kola
Ještě jeden celkový pohled
S kolegou, který rovněž Štokra staví, jsme si všimli podle fotografií skutečné lokomotivy, že zadní část tendru je hodně zakulacená (viz šipka) a proto jsem dodatečně hranu zbrousil pilníčkem
Nová světla, jak píše autor Štokra na stránkách Moje TT, to jsem si zavařil a skutečně strávil jsem na nich dva dny
Světla jsou ze čtyř mosazných dílů - trubička jako základ, madlo drátek 0,25 mm, přední stínítko plech 0,2 mm vyseknutý děrovačem 2 mm a provrtaný a trubička pro vedení vodičů od led diody
Světlo s led diodou zakoupenou na burze v Praze, je opravdu malá, musím zjistit jaké má označení pro další jejich nákup
Zkouška svítivosti
Všechny díly se musí ještě očistit a odmastit, včetně světel a následně stříknout, světla uvnitř natřu bílou barvou společně i s konci vodičů u led, aby nedošlo ke zkratu a následně vlepit do světla
Pohled na hotová světla s naší tvrdou měnou, šipkou je označený vysoustružený základ dynama
Zadní část tendru s doplňky, zatím pouze nepřilepené to bude až po odmaštění, ještě chci naznačit el.krabice vodičů ke světlům, zatím nevím jak
Slabá trubka el.vedení od lokomotivy na pravé straně tendru
Levá strana tendru se silnější trubkou
Detail pohonu ovládání přikladače štokr, alespoň se tak domnívám (případně mě může někdo opravit)
Doplněná madla a kryty kopresorů na čele lokomotivy
Opět porovnání velikosti - korunová
Ještě na jednu nepřesnost jsem přišel, naznačené otvory pro parovody v kotly jsou o cca 1 mm vpředu a tedy jsem musel otvory zatmelit
Po delší době se kolega Sýkora dostal k dokončení Štokra a tím mě předhonil-několik foto z dokončení stavby
Osazeno doplňky a příprava na lakování
Zde budka topiče a strojvedoucího
Zvukový dekodér a instalace rozvodu v tendru
Detaily pod kotlem lokomotivy
Zde již první foto po nástřiku
Královna parních lokomotiv ČSD
Patina kol
Asi budu muset znovu pokračovat na stavbě
Hotový model štokra v TT kolegy Františka na mém kolejišti
Pohled na mostě
Skutečně povedný model, na YouTube Moldaváčku si prohlédněte video

Vzkazy a informace

Také nás najdete na :

videa na YouTube

www.facebook.com

 

Pro členy klubu: schůzky malých modelářů jsou každý čtvrtek od 15.30 hod.

 

Burzy železničních modelářů: sál Menzy Karlovy univerzity,Praha 1, Opletalova,

 

Termíny plánované na rok 2024 :    16.3., 20.4., 18.5.  15.6.2024

 

 

Sponzoři

lobo anawe

Logo PULS

ddm osek

inelsev

 

 

toplist
2009 © Moldavacek.cz