RYCHLÝ KONTAKT

Ladislav Heller - předseda
ladislavheller@seznam.cz

Drahomír Matlas
matlas.d@seznam.cz

Petr Hanzlíček
petrhanz@gmail.com 

Pavel Kačmarský
info@moldavacek.cz

Milan Drtil
info@moldavacek.cz

Václav Hynek
vhynek@volny.cz

Martin Švejkar
martin.svejkar@seznam.cz

 

 

 

 

vláček

Úvod / Fotogalerie / Fotografie / SÝKORA František

SÝKORA František

Stavba kolejiště TT Františka Sýkory

Plán nejnižšího patra kolejiště – skryté nádraží I a smyčka I
Plán základní roviny – odbočná stanice, skryté nádraží II a smyčka II
Plán tratě stoupající do koncové stanice s vlečkou
Stavba základního rámu s částí kolejových tras. Kolejové trasy a desky všech nádraží jsou vyrobeny z bukové překližky tl. 8 mm. Rozměr rámu kolejiště je 265 x 105 cm.
Položené koleje skrytého nádraží I a základní roviny. Základní deska ještě není přišroubovaná k rámu a je posunutá dozadu, jednotlivá patra tedy ještě nejsou propojena kolejemi. Ty jsou položeny na mi
Skryté nádraží je kompletně odnímatelné, včetně své elektroniky. Pro jeho demontáž je třeba odpojit šest konektorů. Účelem je snadný přístup k servisu a případným opravám elektroniky odbočné stanice,
Příprava kolejových tras viditelné trati, vedoucí do horní koncové stanice. Nejmenší použitý poloměr na kolejišti je 310 mm.
Finální podoba hrubé stavby. Koleje jsou položeny, vše je jízdně a elektricky otestováno a vyzkoušeno.
Vozidla musí jezdit plynule v soupravách, při sunutí, bez vykolejování i v kritických místech.
Všechny přestavníky musí pracovat tak, aby jazyky výhybek precizně doléhaly. Všechny úseky musí bezchybně detekovat pohyb vozidel.
Technická dokonalost kolejiště je podmínkou pro bezproblémové digitální řízení provozu, jehož vrcholem je plně automatický provoz za pomoci programu Train Controler.
Jízdní zkoušky kolejiště a úpravy některých kritických míst – minimální podjízdná výška a příprava ližiny pro stažení sběrače elektrických lokomotiv při průjezdu křížení ve skryté části kolejiště.
Před dalšími pracemi – tvorbou terénu, je třeba stále zkoušet kolejiště a testovat i ta vozidla nejnáročnější na přesnost položení kolejí, jejich spojení a funkčnost výhybek.
Podjízdné výšky ve skrytém nádraží I jsou na limitu bezproblémového přístupu při případné kolizi vozidel. Ta musí jít v případě potřeby vyjmout, či nakolejit rukou.
Pohled do skrytého nádraží II. Přístup do těchto prostor je pohodlný ze zadní strany kolejiště, po jeho odsunutí od stěny.
Téměř všechny přestavníky jsou umístěny na spodní straně kolejiště pro jejich snadný servis. Zde výjimky s dobrým přístupem. Struna ovládající mechanismus výhybky má pružnou dilataci.
Pohled na pravé zhlaví skrytého nádraží II a část horní koncové stanice. Příprava a realizace kolejiště do této fáze, kdy je vše funkční, zabrala jeden rok práce.

Vzkazy a informace

Také nás najdete na :

videa na YouTube

www.facebook.com

ZRUŠENO - Vánoční setkání přátel modelové železnice ve dnech 19. a 20.12.2020 - Muzeum uzavřeno. Náhradní termín bude  upřesněn až KORONA dovolí. 

Schůzky malých modelářů zrušeny do odvolání karanténa (odkaz DDM Osek)

Burzy železničních modelářů: sál Menzy Karlovy univerzity,Praha 1, Opletalova

Termíny 2020 : 
19. prosince zatím nepotvrzeno

Sponzoři

lobo anawe

Logo PULS

ddm osek

inelsev

 

 

toplist
2009 © Moldavacek.cz